Var god vänta...

Returförfrågan

Förstasidan / Returförfrågan

RMA INSTRUKTIONER

För att vi ska kunna hjälpa Er på ett så effektivt sätt som möjligt gällande garantireturer, har vi upprättat följande instruktioner:

FELLEVERANS

MrArtur garanterar att varje försändelse kontrolleras innan den skickas till Dig. Skulle varan ändå vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig MrArtur givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att Du gör en korrekt felanmälan!

Vid felaktig leverans, dvs. leverans av:

Fel vara
Fel antal varor
Skadade varor
Bristfälliga varor
 
Skall Du omedelbart (eller senast inom 14 dagar) kontakta MrArtur per e-post rma@mrartur.se eller via telefon och ange felet. MrArtur översänder då omgående ett adresskort, så att Du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Egna utlägg för returfrakt, på billigaste sätt med post eller bil, återbetalas så snart varan inkommit till oss och reklamationen godkänts. Du får inte returnera varan mot postförskott. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav kommer ej att lösas ut av MrArtur.

TRANSPORTSKADOR

Vid transportskadade varor skall anmärkningar mot Posten framställas utan oskäligt uppehåll efter det att kunden märkt fel eller brist. Vid synlig minskning eller skada på gods skall anmärkning framställas (till chauffören) omedelbart vid godsets mottagande och annars inom 7 dagar efter mottagandet. Anmälan till MrArtur:s kundtjänst görs via email på kundservice@mrartur.se

REKLAMATIONER

MrArtur lämnar minst 1 års reklamationsrätt mot fabrikationsfel på samtliga varor. Reklamationsrätten gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Reklamationsrätten gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Fakturan som följer med leveransen gäller som bevis för reklamationsrätten. Denna skall sparas av kunden under hela tidsperioden och uppvisas vid reklamation.

Copyright © 2017 WeKuData AB